Akcja ma wymiar nie tylko charytatywny, ale również edukacyjny. Fundacja Rasowy Kundel na co dzień udziela pomocy zwierzętom znajdującym się w potrzebie. Jednak nie tylko zwierzęta potrzebują wsparcia. Akcja ma nagłośnić problemy, z którymi borykają się psi podopiecznymi, ale przede wszystkim zwiększyć świadomość społeczną dotyczącą możliwości wsparcia organizacji poprzez stałe wpłaty.
Pies to przywilej
Kampania pod hasłem „Pies to przywilej!” powstała przy współpracy organizacji z marką Nice To Fit You oraz agencją Good Looking Studio. Fundacja, aby móc pomagać psom, potrzebuje pieniędzy. Organizowane od czasu do czasu zbiórki nie są w stanie pomóc wszystkim podopiecznym, a wspierają jedynie psy najbardziej potrzebujące i te wymagające natychmiastowej pomocy. Celem akcji jest rozpowszechnienie wpłat stałych, który bezpośrednio wpływają na codzienność wszystkich podopiecznych fundacji i mogą zapewnić stabilność i bezpieczeństwo organizacji. Bohaterami przedstawionymi na muralu są realni podopieczni Fundacji Rasowy Kundel, możemy tu zobaczyć m.in. Lupera, Majkiego czy Gucia. Pieski zostały sportretowane przez niezwykle empatycznych artystów: Magdę Magdziarz, Adama Biszewskiego oraz Janinę Tłuczkiewicz.
Poznaj Rasowego Kundla
Problem bezdomności wśród zwierząt w Polsce cały czas jest duży. W polskich schroniskach przebywa ponad 100 000 psów i niestety każdego roku trafiają tam kolejne. Często są to zwierzęta chore lub starsze, które szczególnie wymagają opieki i specjalistycznej pomocy weterynarza, a szansa na znalezienie dla nich domu jest niewielka. Odsetek adoptowanych psów to około 60%. Bardzo ważna jest więc edukacja społeczeństwa, uświadomienie, że pies to istota niezwykle wrażliwa, a człowiek jest za nią odpowiedzialny. Z bezinteresowną pomocą zwierzętom przychodzi na szczęście wiele fundacji i organizacji, a jedna z nich jest Fundacja Rasowy Kundel, która od 6 lat ratuje zwierzęta. Pomagają pokrzywdzonym psom, otaczają je troskliwą opieką i przygotowują do adopcji oraz szukają nowych, odpowiedzialnych domów.
„Wiemy, jak wiele jest jeszcze do zrobienia, wiemy, że potrzebna jest pomoc doraźna, ale i praca u podstaw w edukowaniu dorosłych i tych najmniejszych – w miastach i na wsiach, że pies to część grupy społecznej, która zwie się rodziną. Wiele pracy przed nami, ale wierzymy, że pies po psie, człowiek po człowieku, zmienimy ten świat.” – mówi Dorota Perłowska, prezeska Fundacji Rasowy Kundel.
Partnerzy akcji
Akcję wsparła marka Nice To Fit You, która na co dzień zajmuje się komponowaniem i dostawą zbilansowanej diety dla swoich klientów. Jest to marka społecznie zaangażowana, nie jest im również obojętny los zwierząt. Firma dorzuciła swoją cegiełkę na początek akcji, ale planuje długofalowe wsparcie podopiecznych fundacji. Do tego samego będzie również zachęcać internetową społeczność i mieszkańców Warszawy. Pomoc przyszła również ze strony agencji kreatywnej Good Looking Studio, która zapewniła materiały malarskie oraz zadbała o miejsce reklamowe. Agencja zajmuje się projektowaniem i wykonywaniem ręcznie malowanych reklam outdoorowych, murali artystycznych i grafik ściennych. Chętnie angażuje się też w projekty takie jak ten.
„Obecnie organizacja stara się pomagać szerzej i skuteczniej, a każda forma wsparcia – szczególnie ta cykliczna, jest dla niej na wagę złota. My bierzemy to sobie do serca i dorzucamy naszą cegiełkę – na dobry początek. Liczymy, że zainspirujemy do tego samego naszą internetową społeczność i mieszkańców Warszawy. Mural będzie można oglądać co najmniej do 15 lutego 2021 r.” – mówi Rafał Bartoszewicz, dyrektor marketingu i sprzedaży Nice To Fit You.